Допоміжне меню

korr
tyzhden-prava
qiFsB_croper_ru444

Регіональні програми

06.03.2017Распечатать

Програма розвитку архівної справи в Харківській області на 2017-2021 роки

Програма розвитку архівної справи в Харківській області на 2017-2021 роки (файл у форматі PDF – 9,90 МБ)

 

 РЕГІОНАЛЬНИЙ ПЛАН
заходів щодо здійснення контролю за наявністю, станом і рухом документів
Національного архівного фонду на 2015-2019 роки

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ заступника директора
Державного архіву
Харківської області
від 09.10.2014 № 63

Загальна частина

У сучасних умовах проблеми захисту національної культурної спадщини набувають стратегічної ваги та актуальності. Контроль за наявністю, станом і рухом документів Національного архівного фонду (далі – НАФ) є невід’ємною складовою діяльності архівних установ області щодо фізичного збереження національної архівної спадщини. Акумульовані в архівних установах величезні масиви документальних джерел інформації, частину яких становлять пам’ятки світового значення – унікальні документи, вимагають особливої уваги до умов їх зберігання. Цей напрямок діяльності архівних установ – складна комплексна задача, яка потребує здійснення комплексного підходу на рівні управлінських, науково-методичних, практичних заходів, спрямованих на створення оптимальних умов зберігання документів НАФ, забезпечення їх належного фізичного стану як в поточний момент, так і в довгостроковій перспективі.
В архівній справі області вирішення існуючої проблеми забезпечення гарантованого зберігання національної документальної спадщини потребує формування єдиної конструктивної системи контролю за наявністю, станом і рухом документів НАФ через реалізацію відповідного довгострокового плану заходів за умови чіткої координації цього напряму діяльності Державним архівом Харківської області, з подальшим інформуванням про підсумки реалізації плану заходів Державну архівну службу України.
Саме розробка та прийняття Регіонального плану заходів щодо здійснення контролю за наявністю, станом і рухом документів НАФ на 2015-2019 роки (далі – План заходів) сприятиме вирішенню проблеми захисту національної культурної спадщини. Його розроблено відповідно до рішення Центральної комісії Державної архівної служби з контролю за наявністю, станом та розшуком документів Національного архівного фонду (протокол від 12.09.2013 року) та враховуючи завершення першого етапу Програми здійснення контролю за наявністю, станом і рухом документів Національного архівного фонду на 2009-2019 роки, затвердженої наказом Державного комітету архівів України від 10.11.2009 № 190. Постійний контроль дасть змогу зберегти документи, запобігти можливості їх знищення, пошкодження, викрадення та виникненню інших надзвичайних ситуацій.
Для успішного розв’язання поставлених питань необхідно забезпечити виконання Плану заходів згідно з додатками 1, 2, 3.

Мета і завдання Плану заходів

Мета Плану заходів – забезпечення довгострокового збереження документів НАФ через отримання достовірних відомостей стосовно наявності та стану збереженості документів НАФ як в окремому архівосховищі, архівній установі, так і НАФ в цілому та запобігання пошкодження й втрати документів додатковими заходами архівних установ. Це можливо лише за умови організації постійного контролю за станом документів НАФ, а також застосування певного комплексу методів його вивчення. Регулярний контроль та відстеження у динаміці низки показників, параметрів, факторів технологічного й соціального характеру, які прямо чи опосередковано впливають на стан і безпечність користування архівними документами (їх фізичний стан, температурно-вологісні, технологічні, охоронні та інші умови їх зберігання в архівосховищах, інтенсивність користування ними тощо), надасть можливість здійснити комплексну оцінку й прогнозування ймовірних наслідків існуючого режиму зберігання (чи навпаки, його порушень з тих чи інших причин) і вироблення на цій підставі відповідних організаційно-управлінських, методичних рішень, обґрунтування потреби у проведенні наукових досліджень.
Основні завдання Плану заходів:
– перевіряння фактичної наявності документів НАФ та відповідності їх кількості, зазначеній в облікових документах;
– виявлення та усунення недоліків в обліку документів;
– виявлення відсутніх документів та організація їх розшуку;
– виявлення та облік документів, що потребують реставраційного та іншого оброблення;
– координація роботи архівних установ у справі контролю за наявністю, станом і рухом документів НАФ;
– координація фінансових, матеріально-технічних і трудових ресурсів для забезпечення довгострокового збереження документів та їх використання.

Основні засади Плану заходів

Контроль має комплексний характер і спрямований як на оперативну діагностику, вирішення практичних завдань впродовж певного періоду, так і на віддалену перспективу.
Відповідно до загальної концепції Закону України «Про Національний архівний фонд та архівні установи» об’єктом контролю виступають документи НАФ незалежно від місця їх зберігання та права власності на них.
Предметом контролю виступають різноманітні чинники та показники, які характеризують наявність, стан і рух зазначених документів.
Систематичний аналіз статистичних показників та фактографічних даних із метою накопичення і узагальнення відомостей про стан НАФ як в цілому, так і в окремих архівних установах області, стеження за розвитком ситуації створює основу для вироблення та підтримки управлінських рішень щодо забезпечення збереженості НАФ. Дані, отримані в процесі контролю, дадуть можливість оперативно підключитися до розв’язання проблемних ситуацій, що виникають в процесі зберігання документів НАФ.

Очікувані результати виконання Плану заходів

Реалізація Плану заходів дасть можливість:
– запобігти збільшенню пошкодженню та втрати документів НАФ;
– удосконалити нормативно-правову, організаційно-методичну та матеріально-технічну базу зберігання документів НАФ;
– сформувати сучасні організаційні моделі контролю на всіх етапах виконання Плану заходів;
– впровадити єдині технологічні вимоги щодо контролю за наявністю, станом і рухом документів;
Безпосередніми виконавцями Плану заходів є Державний архів Харківської області, архівні відділи районних державних адміністрацій та міських рад області й підприємства, установи та організації – джерела формування НАФ, що передають документи на довічне державне зберігання.

Додаток 1

Додаток 2

Додаток 3 

Оберіть мову

Архів новин

Листопад 2017
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
« Жов    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Реєстрація

Зареєструватися
Besucherzahler russian ladies
счетчик посещений